Prof. Dr. CB Battacharya Kurumsal Sosyal Sorumluluk

Koç Üniversitesi İşletme Enstitüsü Misafir Öğretim Üyesi CB Bhattacharya, Berlin-Almanya'da bulunan Avrupa İşletme ve Teknoloji Enstitüsü ESMT'de görev yapmaktadır. 1984 yılında Hindistan İşletme Enstitüsü’nde İşletme Yüksek Lisansı ve 1993 yılında Pennsylvania Üniversitesi Wharton Schoold’da Pazarlama alanında doktora yapmıştır. 2009 yılında ESMT'ye katılmadan önce, Boston Üniversitesi İşletme Okulu’nda Everett W. Lord Seçkin Öğretim Üyesi ve Pazarlama Profesörü olarak görev yaptı. Boston Üniversitesi’nden önce ise Emory Üniversitesi Goizueta İşletme Fakültesi’nde öğretim üyesiydi. Doktora yapmadan önce, CB Reckitt Benckiser plc.'de üç yıl Ürün Müdürü olarak çalıştı.

Uzmanlığı hem ticari hem de sosyal değeri artırmaya yönelik olan yeni ticari strateji geliştirme alanında, özellikle şirketlerin paydaş ilişkileri güçlendirmek için şirket kimliği ve ünü, üyelik ve marka toplulukları ve kurumsal sosyal sorumluluk gibi kaldıraçsız "gayri maddi varlıkları" nasıl kullanabileceği konusundadır. Prof. Bhattacharya'nın önde gelen dergilerde 80'i aşkın makalesi yayımlanmıştır ve Google Akademik'te kendisine 8,500'den fazla atıfta bulunulmuştur. Cambridge Üniversitesi Yayınları tarafından yayınlanan “Leveraging Corporate Responsibility: The stakeholder route to maximizing business and social value” adlı kitabın yardımcı yazarı ve “Global challenges in responsible business” adlı kitabın yardımcı editörüdür. Journal of Marketing, Corporate Reputation Review and Business Ethics Quarterly gibi dergilerin Baş Yazı İnceleme Kurulu’nda hizmet vermiştir ve California Management Review, Journal of Business Research ve Journal of Public Policy and Marketing gibi önde gelen pek çok uluslararası yayında özel konular editörü olarak görev yapmıştır. Prof. Bhattacharya, En İyi 100 araştırmacı kategorisinde 10. sırada ve En İyi 250 araştırmacı kategorisinde de 14. sırada yer almaktadır – Handelsblatt İş Yönetimi Sıralaması’nda yaşam boyu çalışması (A+ dergilerde yayımlanan makalelere göre) 1997 yılında Sosyal Pazarlama Konferansında en iyi makale ödülünü ve Boston Üniversitesinde de 2001 yılı Broderick Araştırma Mükemmelliği Ödülünü almıştır. Ayrıca 2007 yılında Aspen Enstitüsü Fakülte Lideri Ödülü'nde de finale kalmıştır.