Doç. Dr. M. Berk Ataman Marka Yönetimi

M. Berk Ataman Koç Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde Pazarlama Doçenti olarak görev yapmaktadır. İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Mühendisliği bölümünde lisans ve yüksek lisans eğitimini tamamlayan Doç. Dr. Ataman doktora derecesini Tilburg Üniversitesi'nden aldı. Koç Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ne katılmadan önce Rotterdam School of Management’ta, (Erasmus University, 2006-2013), Tilburg Üniversitesi’nde (2002-2006) ve İstanbul Teknik Üniversitesi’nde (1999-2002) araştırmalarını sürdürdü. Doç. Dr. Ataman'ın bilimsel çalışmaları Journal of Marketing Research, Marketing Science, Journal of Product and Brand Management ve Social Indicators Research gibi dergilerde yayımlandı. International Journal of Research in Marketing dergisi yayın kurulunda görev yaptı. Doç. Dr. Ataman’ın Managing Brands başlıklı doktora tezi 2008 yılında PIM Marketing Science Prize’a aday oldu. Aynı yıl Emerald/EFMD Outstanding Doctoral Research Award ödülüne layık görüldü. 2009 yılında EUR fellowship kazanan Doç. Dr. Ataman 2011’de Marketing Science Institute’un Young Scholars programına da davet edildi. Doç. Dr. Ataman’ın makaleleri 2008 Citation of Excellence Award’una, 2009 ERIM Top Article Award’una, 2017 ISMS Long-term Impact Award’una layık görüldü. Çalışmaları 2008 John D.C. Little Award ile 2015 Annual William F. O'Dell Award için finalist oldu. Pazarlama kararlarına destek sağlayan sayısal modeller geliştirme konusunda uzman olan Doç. Dr. Ataman’ın çalışmaları yöneticilerin nasıl marka ve/veya firma performansını uzun vadede daha olumlu etkileyen kararlar verebileceklerini anlamaya çalışıyor. 2017 yılında Harvard Business School’dan “katılımcı merkezli eğitim” sertifikasını alan Doç. Dr. Ataman, lisans, yüksek lisans, MBA, Executive MBA ve Yönetici Geliştirme Programlarında ders vermeye devam etmektedir.